W ostatnich dniach, TVP potwierdziła, że jest gotowa do organizacji Debaty Przedwyborczej 2025, w której wezmą udział Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki. Spotkanie ma odbyć się 11 kwietnia w Końskich i będzie transmitowane na żywo przez trzy największe stacje telewizyjne w Polsce. Jednak, jak donoszą media, trwają spory między sztabami kandydatów o skład mediów, które będą brały udział w transmisji.

Według dostępnych informacji, Debata Przedwyborcza 2025 będzie miała trzy główne bloki tematyczne, które zostaną omówione przez dziennikarzy z trzech stacji telewizyjnych. Każdy dziennikarz zada po 2 pytania każdemu kandydatowi, a czas pytania wyniesie 30 sekund. Czas odpowiedzi wyniesie 1 minutę, a kolejność odpowiedzi będzie losowana.

Rafał Trzaskowski, kandydat Koalicji Obywatelskiej, zaproponował, aby debata odbyła się w środę. Karol Nawrocki, kandydat popierany przez PiS, zaakceptował pomysł, ale chciał, aby udział w transmisji miały wszystkie telewizje. Według informacji, sztab Trzaskowskiego nie zgodził się na poszerzenie debaty o Telewizję Republika i wPolsce24.

W czwartek odbyło się spotkanie sztabów z udziałem TVP, TVN i Polsatu. Nie wpuszczono przedstawicieli Telewizji Republika i wPolsce24. Wioletta Paprocka-Ślusarska, szefowa sztabu Trzaskowskiego, powiedziała, że „Czekamy na propozycje zasad debaty. I czekamy jutro w Końskich!”. Z kolei Paweł Szefernaker, szef sztabu Nawrockiego, stwierdził, że „Z szacunku do wszystkich Polaków chcemy, by debata była transmitowana przez pięć telewizji”.

Według sondażu przeprowadzonego przez CBOS w lutym 2023 roku, Rafał Trzaskowski cieszy się poparciem 34,4% respondentów, podczas gdy Karol Nawrocki ma 23,1%. Sondaż przeprowadzony przez Millward Brown w marcu 2023 roku pokazał, że Trzaskowski ma 35,5% poparcia, a Nawrocki – 25,1%.

Debata przedwyborcza będzie miała ogromne znaczenie dla kampanii wyborczej i może wesprzeć lub osłabić pozycję kandydatów. Według ekspertów, debaty telewizyjne są jednym z najważniejszych elementów kampanii wyborczej, ponieważ pozwalają kandydatom na bezpośredni kontakt z wyborcami i przedstawienie swoich programów.

W Polsce, debaty telewizyjne są transmitowane przez większość stacji telewizyjnych, w tym TVP, TVN i Polsat. Według danych z 2020 roku, debaty telewizyjne były oglądane przez ponad 10 milionów widzów w Polsce. Debata Przedwyborcza 2025 może również być transmitowana przez platformy streamingowe, takie jak YouTube i Facebook.

Warto przypomnieć, że wybory prezydenckie w Polsce odbędą się w 2025 roku. Rafał Trzaskowski i Karol Nawrocki są jednymi z głównych kandydatów na urząd prezydenta. Debata Przedwyborcza 2025 będzie miała ogromne znaczenie dla kampanii wyborczej i może wesprzeć lub osłabić pozycję kandydatów.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version