PKP Intercity, największy polski operator kolejowy, zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W ubiegłym roku pociągi PKP Intercity przewiozły 78,5 mln pasażerów, co stanowiło wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i o 33 proc. więcej niż w roku 2022.

Minister Klimczak wyjaśnił, że czas przejazdu pociągu do Chorwacji zależy od remontów, które są prowadzone w Słowenii. „To był główny problem utworzenia tego pociągu, ponieważ przepustowość kolei w tym państwie stała pod znakiem zapytania. Druga sprawa to są remonty, które toczą się także w Polsce – wiemy, że w województwie śląskim mamy mega inwestycje” – zauważył.

Nowe połączenia krajowe są głównym celem PKP Intercity. „Chciałbym podkreślić, że Chorwacja jest dodatkiem. Podstawowym naszym zadaniem i to, nad czym przez ostatnie półtora roku pracujemy, to są pociągi – np. nowy wakacyjny rozkład jazdy, który jest rekordowy, bo to jest mnóstwo nowych połączeń do miejsc, gdzie wypoczywają Polacy – w góry, nad morze, na Mazury. Na tym się głównie koncentrujemy” – dodał minister Klimczak.

Ceny biletów na miejsca siedzące zaczynają się od 193 zł, a w kuszetce – od 301 zł. Pierwszy skład do Chorwacji wyruszy z Warszawy w piątek, 27 czerwca. Pociąg IC Adriatic Express będzie kursował ze stolicy Polski do Rijeki cztery razy w tygodniu – we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a z Rijeki do Warszawy – w poniedziałki, środy, piątki i niedziele.

Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku – do 110 mln. PKP Intercity oferuje podróżenie czterema kategoriami pociągów: Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) – połączenia ekspresowe.

W nadchodzącym sezonie pociąg IC Adriatic Express będzie miał nowy rozkład jazdy, który umożliwi podróżowanie do Chorwacji w jeszcze korzystniejszych warunkach. Minister Klimczak zapytany o to, czy pociąg w przyszłym rozkładzie ponownie będzie kursował w nocy, przekonywał, że wyjazd po południu i dojazd rano z możliwością przespania się w nocy to właściwa formuła. „Oczywiście o tym decydują eksperci w Intercity, którzy mają naprawdę duże doświadczenie” – zaznaczył.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.
Exit mobile version