Close Menu
    Facebook X (Twitter)
    Facebook X (Twitter)
    Plotkosfera.plPlotkosfera.pl
    • Aktualności
    • Plotki i gwiazdy
    • Sport
    Plotkosfera.plPlotkosfera.pl
    Strona główna » Aktualności » Wojna marketingowa: Lidl vs Biedronka – kto zwycięży w rywalizacji?

    Wojna marketingowa: Lidl vs Biedronka – kto zwycięży w rywalizacji?

    Damian Pośpiech2024-08-30
    Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Lidl

    W Polsce trwa niezwykła rywalizacja pomiędzy dwoma liderami rynku spożywczego – Lidle i Biedronką. Ostatnio obie sieci skierowały swoje działania marketingowe przeciwko sobie, rozpoczynając wojnę paragonów. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jakie kroki podejmują obie strony i co to oznacza dla klientów.

    Lidl, jeden z liderów rynku spożywczego w Polsce, zdecydował się na odpowiedź na długie paragony, które klienci otrzymują od Biedronki. Reakcja była szybka i ciekawa, ponieważ Lidl stwierdził, że długość paragonu od Biedronki to równowartość odległości od księżyca do Ziemi. Nigdy wcześniej nie widziano takiej kreatywnej odpowiedzi wśród sieci handlowych.

    Biedronka, nie chcąc pozostać w tyle, odpowiedziała w sposób równie witryny. Umieściła swojego sympatycznego owada z logo w skafandrze kosmicznym i napisała: „Długi paragon dla niektórych, wielkie promocje dla ludzkości ;)”. To oczywiście nawiązanie do słów Neila Armstronga, który, jako pierwszy człowiek stanął na powierzchni księżyca i powiedział: „To mały krok dla człowieka, ale wielki dla ludzkości”.

    Te dwie odpowiedzi to tylko początek wojny marketingowej pomiędzy Lidle i Biedronką. Obie sieci handlowe próbują udowodnić, że ich oferta jest lepsza i bardziej atrakcyjna dla klientów. Warto zauważyć, że te działania marketingowe są wyjątkowo kreatywne i interaktywne, co wzbudza zainteresowanie klientów i przyciąga ich uwagę.

    Warto zauważyć, że rywalizacja pomiędzy Lidle i Biedronką jest nie tylko kreatywna, ale również ekonomicznie ważna. Według danych GUS, w 2020 roku Polska spożywcza branża handlowa osiągnęła wartość 144,6 mld zł. Lidl i Biedronka są liderami na tym rynku, a ich rywalizacja może wpłynąć na decyzje klientów przy zakupach.

    Wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynku i Opinii Społecznej IBRiS w 2020 roku pokazują, że Lidl jest liderem rynku spożywczego w Polsce z udziałem 22,4% w rynku, a Biedronka zajmuje drugą pozycję z udziałem 18,3%. Te dane pokazują, że obie sieci handlowe mają silną pozycję na rynku i będą walczyć o przewagę.

    Czy Lidl i Biedronka będą kontynuować wojnę marketingową? Tylko czas pokaże, ale jedno jest pewne – klienci będą mieli coraz więcej wyboru i coraz lepsze oferty od obu sieci handlowych.

    Dane liczbowe:

    * Wartość rynku spożywczego w Polsce w 2020 roku: 144,6 mld zł (GUS)
    * Udział Lidl w rynku spożywczym w Polsce w 2020 roku: 22,4% (IBRiS)
    * Udział Biedronki w rynku spożywczym w Polsce w 2020 roku: 18,3% (IBRiS)

    Google News Icon

    Obserwuj nasze artykuły na Google News

    Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Ostatnie WPISY

    Bezpieczeństwo Europy: Szefowa Komisji Europejskiej, Ursula von der Leyen, ostrzega przed rosnącymi zagrożeniami ze strony Rosji. W wywiadzie dla sojuszu medialnego LENA, von der Leyen stwierdziła, że ambicje Rosji sięgają dalej niż Ukraina i że Unia Europejska musi udowodnić swoją zdolność do obrony.

    Pogoda w Polsce: Duże Zróżnicowanie Temperatur

    Astronomiczna Jesień 2025: Czas na Niezapomniane Widowiska

    Jesień w Polsce może okazać się wyjątkowo ciepła, jeśli uwzględnić tendencje klimatyczne z ostatnich lat. Prof. Bogdan Chojnicki, klimatolog z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, uważa, że fale ciepła mogą się powtarzać w najbliższych tygodniach. W rozmowie z PAP naukowiec wskazał, że wrzesień tego roku jest wyraźnie cieplejszy niż w poprzednich latach, a temperatura jest znacznie powyżej normy.

    SOCIAL
    • Facebook
    • X (Twitter)
    WŁAŚCICIEL

    Pol-Media
    Warszawa
    ul. Grzybowska 9
    Polecana witryna: newsnadzis.pl

    legaartis.pl

    RSS
    REDAKCJA

    REDAKTOR NACZELNY:
    Damian Pośpiech

    Przydane Linki
    • Aktualności
    • Autorzy
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 Plotkosfera.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.