Zdaniem eksperta, Sławomir Mentzen mógł zarobić nawet 250 tys. zł na rozmowach z Karolem Nawrockim i Rafałem Trzaskowskim. To ogromna kwota, która może szumieć w głowie, podobnie jak zasięgi w mediach czy na YouTube, które za każdym razem sięgały 8-9 mln widzów, łącznie z retransmisjami w serwisach informacyjnych. To liczby trzykrotnie większe niż w głównych serwisach newsowych czy podczas debat z kandydatami.
Jacek Gadzinowski podkreśla, że własne media, umiejętność wzbudzania emocji oraz biegłość w social mediach będą kluczowe nie tylko w polityce, ale i w biznesie. „W internecie można generować znacznie większe zasięgi i emocje, bardziej rezonując z odbiorcą niż w tradycyjnych mediach” – napisał. „Biznes na pewno powinien przestudiować tę kampanię i radykalną zmianę w komunikacji mediowej (bye bye media tradycyjne)” – dodał.
Sławomir Mentzen powiedział, że organizuje debaty po to, aby zdecydować, komu przekaże poparcie w II turze wyborów. Z najnowszego sondażu jednak wynika, że jego elektorat już zdecydował. Badanie Opinia24 dla RMF FM pokazuje, że 83 proc. osób, które 18 maja głosowały na Sławomira Mentzena, teraz zamierza poprzeć Karola Nawrockiego. 13 proc. tej grupy wybierze Rafała Trzaskowskiego. Z sondażu także wynika, że 67 proc. wyborców Sławomira Mentzena ponownie pójdzie do urn. Jeśli chodzi o zwolenników Sławomira Mentzena z I tury wyborów, którzy deklarują, że wezmą udział w II turze, to 97 proc. z nich podjęło decyzję, na kogo będą głosować. Nadal niezdecydowanych jest jedynie 3 proc. z nich.
Warto zauważyć, że kampania wyborcza w Polsce jest coraz bardziej zorientowana na social media. Według danych z Gemius, w 2020 roku 74 proc. Polaków korzystało z Internetu, a 63 proc. z nich miało konto na Facebooku. To oznacza, że politycy muszą być coraz bardziej biegli w social mediach, aby dotrzeć do swoich wyborców. Sławomir Mentzen jest jednym z polityków, którzy wzięli to sobie do serca i korzystają z YouTube, aby dotrzeć do swoich wyborców.
Warto również zauważyć, że rozmowy z Rafałem Trzaskowskim i Karolem Nawrockim na YouTube były dużym wydarzeniem politycznym i przyciągnęły masę widzów. Każda z tych debat trwała po około 1,5 godziny i była oglądana przez 4,6 mln widzów. To oznacza, że Sławomir Mentzen ma duże zasięgi w mediach i może dotrzeć do swoich wyborców w sposób bardziej efektywny niż tradycyjne media.
Podsumowując, kampania wyborcza w Polsce wciąż trwa, a Sławomir Mentzen nadal jest w centrum uwagi. Jego rozmowy z Rafała Trzaskowskim i Karolem Nawrockim na YouTube przyciągnęły masę widzów i wywołały duże zainteresowanie w środowisku politycznym. Ekspert od mediów i marketingu szacuje, że Sławomir Mentzen mógł zarobić nawet 250 tys. zł na tych dwóch filmach. Warto zauważyć, że kampania wyborcza w Polsce jest coraz bardziej zorientowana na social media, a politycy muszą być coraz bardziej biegli w social mediach, aby dotrzeć do swoich wyborców.