Close Menu
    Facebook X (Twitter)
    Facebook X (Twitter)
    Plotkosfera.plPlotkosfera.pl
    • Aktualności
    • Plotki i gwiazdy
    • Sport
    Plotkosfera.plPlotkosfera.pl
    Strona główna » Aktualności » Polacy królowie promocji: 90% zakupów spożywczych w discountach

    Polacy królowie promocji: 90% zakupów spożywczych w discountach

    Damian Pośpiech2024-11-05
    Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email

    W Polsce panuje moda na zakupy w promocjach. Aż 90% konsumentów robi przynajmniej niektóre zakupy spożywcze w discountach, co oznacza wzrost o 3 p.p. w stosunku do minionego roku. Według ekspertów, znaczenie promocji będzie rosło w najbliższym czasie, szczególnie z powodu presji inflacyjnej i rozpoczynającego się sezonu zakupów świątecznych.

    Klienci chcą oszczędzać

    Według sondażu „Blix Awards – Wybór Konsumentów”, aż 29,7% konsumentów deklaruje, że w regularnych zakupach spożywczych udział produktów nabywanych w promocjach wynosi 20-40%. Ten wynik to efekt głównie presji inflacyjnej oraz rosnących kosztów życia. – Polacy coraz częściej korzystają z promocji, aby zrównoważyć budżety, zwłaszcza osoby o niższych dochodach, które są bardziej wrażliwe na zmiany cen – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes i wieloletni ekspert rynku retailowego z Grupy BLIX.

    Kto korzysta z promocji?

    Według badania, mężczyźni częściej niż kobiety korzystają z promocji, a także osoby w wieku 25-34 lat, z miesięcznym dochodem netto 7000-8999 zł, wykształceniem wyższym oraz z miast liczących od 200 tys. do 499 tys. mieszkańców.

    Promocje w strategiach zakupowych

    – Te wyniki są bardzo wysokie, co oznacza, że produkty bez informacji o promocji w normalnym trybie sprzedają się po prostu gorzej. Dodatkowo nie zapominajmy o łowcach okazji, wędrujących po różnego rodzaju sklepach, w poszukiwaniu okazji – analizuje dr Maria Andrzej Faliński, wiceprezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

    Wojna cenowa i znaczenie promocji

    – Może to być efektem intensywnej wojny cenowej między dyskontami w Polsce, która wzmocniła znaczenie promocji w strategiach zakupowych Polaków. W ostatnim roku detaliczni sprzedawcy znacznie zwiększyli swoje inwestycje w komunikację promocyjną, co zaowocowało większą świadomością konsumentów – ocenia Łukasz Moszyński z Grupy BLIX.

    Co przyniesie przyszłość?

    W najbliższym czasie, według ekspertów, będzie się dzieje więcej promocji, szczególnie z uwagi na Halloween, Black Friday i przedświąteczny szał zakupowy w grudniu. Konsumenci będą szukać oszczędności, aby obniżyć koszty przygotowań do świąt.

    Google News Icon

    Obserwuj nasze artykuły na Google News

    Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Ostatnie WPISY

    Władimir Putin: groźby i ambicje

    Eskalacja na Bliskim Wschodzie: Ostatnie wydarzenia na Bliskim Wschodzie wskazują na gwałtowną eskalahację sytuacji między Izraelem a Iranem. W nocy z piątku na sobotę oraz w sobotę nad ranem obie strony przeprowadziły wzajemne ataki, co wywołało alarmy w Tel Awiwie i uderzenia w kluczowe irańskie obiekty.

    Jarosław Kaczyński: Miłość, która nie była

    Oczekiwania Polaków wobec rządu: Główne Priorytety i Działania

    SOCIAL
    • Facebook
    • X (Twitter)
    WŁAŚCICIEL

    Pol-Media
    Warszawa
    ul. Grzybowska 9
    Polecana witryna: newsnadzis.pl

    legaartis.pl

    RSS
    REDAKCJA

    REDAKTOR NACZELNY:
    Damian Pośpiech

    Przydane Linki
    • Aktualności
    • Autorzy
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 Plotkosfera.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.