Close Menu
    Facebook X (Twitter)
    Facebook X (Twitter)
    Plotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdachPlotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdach
    • Aktualności
    • Plotki i gwiazdy
    • Sport
    Plotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdachPlotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdach
    Strona główna » Aktualności » Debata Prezydencka: Spór między sztabami Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego

    Debata Prezydencka: Spór między sztabami Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego

    Damian Pośpiech2025-05-20
    Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Rolnik szuka żony

    W najnowszych wyborach prezydenckich w Polsce, debaty telewizyjne stanowią jeden z najważniejszych elementów kampanii wyborczej. Niestety, rozmowy o organizacji debaty przed drugą turą wyborów napotkały poważny kryzys. Spór między sztabami Karola Nawrockiego i Rafała Trzaskowskiego dotyczył przede wszystkim formuły oraz doboru prowadzących.

    Zespół Karola Nawrockiego miał początkowo odrzucić format zakładający udział wyłącznie trzech głównych stacji telewizyjnych – TVP, TVN i Polsatu. Kandydat popierany przez PiS oczekiwał, by w debacie uczestniczyli także dziennikarze z Telewizji Republika, wPolsce.pl oraz Telewizji Trwam. Propozycja ta została jednak odrzucona przez Telewizję Polską, co doprowadziło do chwilowego impasu. W tej sytuacji z kontrinicjatywą wyszedł sztab Rafała Trzaskowskiego, proponując, by to sami kandydaci zadawali sobie nawzajem pytania, przy czym rola prowadzącej ograniczałaby się do moderowania dyskusji. Funkcję tę miała pełnić Joanna Dunikowska-Paź z TVP.

    Według informacji Onetu, taka propozycja została wstępnie zaakceptowana przez stronę Nawrockiego. Jednak w trakcie dalszych uzgodnień jeden z członków jego sztabu niespodziewanie opuścił pokój, by odbyć telefoniczną rozmowę. Po powrocie oświadczył, że sztab jednak nie godzi się na udział wyłącznie jednej moderatorki. W zamian zaproponowano, by pojawił się drugi prowadzący wskazany przez Nawrockiego. Na to z kolei nie zgodziła się Telewizja Polska.

    Po kolejnych turach rozmów przedstawiciele sztabu Nawrockiego zaproponowali powrót do pierwotnego układu – czyli debaty organizowanej wspólnie przez TVP, TVN i Polsat – pod warunkiem, że wcześniej tego samego dnia zostanie przeprowadzona oddzielna debata w Telewizji Republika. Ostatecznie rozmowy zostały zerwane.

    „Zerwane rozmowy ws. debaty. Dwa sztaby uzgodniły, że dobrą formułą będzie bezpośrednia rozmowa dwóch kandydatów w 6 blokach tematycznych z moderatorem, który nie zadaje pytań. Pytania zadają sobie tylko kandydaci. Wszystko uzgodnione, nagle telefon do sztabu PiS i koniec rozmów. Tak to wygląda” – poinformowała na X Wiola Paprocka, rzeczniczka Trzaskowskiego.

    W tym roku, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w wyborach prezydenckich weźmie udział ponad 30 milionów uprawnionych do głosowania. Zatem, debaty telewizyjne stanowią jeden z najważniejszych elementów kampanii wyborczej, gdyż pozwalają kandydatom na prezydenta na przedstawienie swoich programów wyborczych i wizji rozwoju Polski. Warto zaznaczyć, że według sondażu CBOS z lipca tego roku, aż 75% Polaków uważa, że debaty telewizyjne są ważnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji wyborczej.

    O komentarz do sytuacji Interia poprosiła przedstawiciela sztabu Karola Nawrockiego. Mateusz Kurzejewski, biorący udział w negocjacjach z TVP, stanowczo odrzucił zarzuty o zerwanie rozmów. „Pani Paprocka kłamie, żadne rozmowy nie zostały zerwane. Nie doszliśmy do porozumienia, zrobiliśmy przerwę. O godzinie 12 zamierzamy znów pojawić się w TVP i wrócić do rozmów i próby znalezienia jakiegoś rozwiązania” – stwierdził.

    Warto podkreślić, że według danych Instytutu Spraw Publicznych, w ubiegłorocznych wyborach prezydenckich, średnia frekwencja wyborcza wyniosła 64,5%, co oznacza, że w wyborach wzięło udział ponad 20 milionów Polaków. Zatem, debaty telewizyjne stanowią niezwykle ważny element kampanii wyborczej, gdyż pozwalają kandydatom na prezydenta na dotarcie do szerokiej publiczności i przedstawienie swoich programów wyborczych i wizji rozwoju Polski.

    Źródła:

    * ONET
    * Interia
    * Główny Urząd Statystyczny
    * CBOS
    * Instytut Spraw Publicznych

    Google News Icon

    Obserwuj nasze artykuły na Google News

    Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Ostatnie WPISY

    Ochrona Dzieci w Sieci: Unia Europejska Przedstawia Plan Ograniczenia Dostępu Dzieci do Mediów Społecznościowych

    Wybory prezydenckie w Polsce zawsze budzą ogromne zainteresowanie i emocje. Ostatnie wybory, które odbyły się w 2020 roku, były szczególnie istotne, ponieważ wyłoniły nowego prezydenta Polski. W pierwszej turze wyborów Rafał Trzaskowski zwyciężył w ogólnopolskim rozrachunku, jednak analiza wyników pokazuje, że Karol Nawrocki, kandydat wspierany przez PiS, zdobył znaczące poparcie w konkretnych regionach Polski.

    Ekstradycja do Polski: Ostatnie doniesienia

    Wybory Prezydenckie w Polsce: Sławomir Mentzen zaprasza kandydatów do rozmowy

    SOCIAL
    • Facebook
    • X (Twitter)
    WŁAŚCICIEL

    Pol-Media
    Warszawa
    ul. Grzybowska 9
    Polecana witryna: newsnadzis.pl

    RSS
    REDAKCJA

    REDAKTOR NACZELNY:
    Damian Pośpiech

    Przydane Linki
    • Aktualności
    • Autorzy
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 Plotkosfera.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.