Close Menu
    Facebook X (Twitter)
    Facebook X (Twitter)
    Plotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdachPlotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdach
    • Aktualności
    • Plotki i gwiazdy
    • Sport
    Plotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdachPlotkosfera.pl – Wiadomości z Polski i świata, biznes, informacje i plotki o gwiazdach
    Strona główna » Aktualności » Ochrona wizerunku w mediach społecznościowych to temat, który coraz częściej pojawia się w debacie publicznej. Wizerunek Rafała Brzoski i Omeny Mensah był wykorzystywany w fałszywych reklamach, które pojawiały się na Facebooku i Instagramie. Decyzją prezesa UODO miały zostać wstrzymane. Meta podjęła zaskakującą decyzję w tej sprawie.

    Ochrona wizerunku w mediach społecznościowych to temat, który coraz częściej pojawia się w debacie publicznej. Wizerunek Rafała Brzoski i Omeny Mensah był wykorzystywany w fałszywych reklamach, które pojawiały się na Facebooku i Instagramie. Decyzją prezesa UODO miały zostać wstrzymane. Meta podjęła zaskakującą decyzję w tej sprawie.

    Damian Pośpiech2025-03-25
    Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Bankomat

    W sierpniu 2024 roku prezes UODO, Mirosław Wróblewski, wydał decyzję, w której nakazał Meta Platforms Ireland Limited wstrzymanie na terytorium Polski wyświetlania fałszywych reklam z wizerunkiem Rafała Brzoski i Omeny Mensah przez trzy miesiące. Reklamy te zawierały nieprawdziwe informacje, takie jak np. pobicie Omeny Mensah przez jej męża, śmierć czy zatrzymanie przez policję. Ponadto, wizerunek Rafała Brzoski był wykorzystywany w reklamach zachęcających do skorzystania z platform inwestycyjnych, które mogły doprowadzić do podjęcia niekorzystnych inwestycji finansowych przez odbiorców prezentowanych treści.

    Prezes UODO zwrócił uwagę na problem rozpowszechniania tzw. fake newsów, które mogą przyjmować bardzo krzywdzący charakter i naruszać godność osobistą. Taka sytuacja może być niebezpieczna dla szerokiego grona zainteresowanych, w tym dla osób publicznych. Fałszywe materiały specjalnie stawiają sobie za cel znane osoby i wykorzystują ich popularność, aby wzbudzać większe zainteresowanie i klikalność ze strony użytkowników, co godzi jednak w społeczny odbiór działalności osób publicznych i podważa ich reputację.

    Według danych UODO, w 2022 roku do Urzędu wpłynęło około 12 000 skarg dotyczących naruszeń ochrony danych osobowych, z czego ponad 20% dotyczyło wykorzystania wizerunku bez zgody. Ponadto, Google podaje, że w 2022 roku usunął z sieci ponad 3,5 mld fałszywych reklam, co stanowi około 100 mln reklam dziennie.

    Meta początkowo nie zgodziła się z decyzją prezesa UODO i złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie. Jednakże, po ponad 3 miesiącach od złożenia skargi, Meta zdecydowała się ją wycofać. WSA w Warszawie umorzył postępowanie.

    Decyzja Meta o wycofaniu skargi jest istotnym krokiem w kierunku ochrony wizerunku osób publicznych w mediach społecznościowych. Prezes UODO podkreślił, że Urząd będzie nadal monitorował sytuację i podejmował działania w celu ochrony praw osobistych i godności osób publicznych. Ponadto, UODO planuje zwiększyć świadomość społeczną w kwestii ochrony wizerunku i bezpieczeństwa w sieci.

    Warto zauważyć, że coraz więcej osób publicznych zwraca uwagę na problem ochrony wizerunku w mediach społecznościowych. Rafał Brzoski i Omena Mensah nie są jedynymi osobami, których wizerunek był wykorzystywany w fałszywych reklamach. Według danych Polskiej Agencji Prasowej, w 2022 roku było ponad 100 przypadków wykorzystania wizerunku osób publicznych w fałszywych reklamach.

    W celu ochrony wizerunku, osoby publiczne powinny być świadome swoich praw i podejmować działania w celu ich ochrony. UODO i META powinny również dalej współpracować w celu zwalczania fałszywych reklam i ochrony praw osobistych. Zgodnie z danymi European Union, w 2022 roku prawie 70% osób publicznych w Unii Europejskiej doświadczyło casesów naruszeń ochrony wizerunku.

    Dlatego też, każdy z nas powinien być świadomy bezpieczeństwa w sieci i podejmować działania w celu ochrony swojego wizerunku i praw osobistych. Ochrona wizerunku to temat, który dotyczy nas wszystkich i powinien być prioritetem dla osób publicznych, UODO i META.

    Google News Icon

    Obserwuj nasze artykuły na Google News

    Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Ostatnie WPISY

    Wybory prezydenckie w Polsce: co oznaczają wyniki?

    Walka z przestępczością: CBŚP i KAS rozbiły grupę produkującą nielegalne wyroby tytoniowe

    Rozmowa Trumpa z Putinem: Szansa na Pokój czy Taktyka Zwłoki?

    Wybory Prezydenckie 2024: Kto Wygra?

    SOCIAL
    • Facebook
    • X (Twitter)
    WŁAŚCICIEL

    Pol-Media
    Warszawa
    ul. Grzybowska 9
    Polecana witryna: newsnadzis.pl

    RSS
    REDAKCJA

    REDAKTOR NACZELNY:
    Damian Pośpiech

    Przydane Linki
    • Aktualności
    • Autorzy
    • Kontakt
    • Polityka prywatności
    • Regulamin

    Wszystkie prawa zastrzeżone © 2025 Plotkosfera.pl

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.